poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Jak wykorzystać starą ramę okienną





Na wielu zagranicznych blogach spotkałam się ze starymi ramami okiennymi,które były wykorzystywane jako dekoracje wnętrza.Bardzo mi się ten pomysł spodobał,ale stara odrapana rama zachwyciła mnie wcześniej.Znany malarz Duda-Gracz oprawiał niektóre ze swoich obrazów w takie właśnie ramki.Wygląda to niesamowicie,jak znajdę wśród moich książek album z jego pracami,to pokażę.Już dawno więc zaplanowałam,że kiedyś taką ramę wykorzystam!
Mój tata kiedyś zrobił taką szklarnię -tunel na pomidorki,z takich starych okien.Miał w planach wykonać jeszcze jeden i zbierał stare okna i ramy z osiedli,na których wymieniali na plastiki.Więc wala się tego u niego sporo.Pewnego dnia wypatrzyłam idealną małą ramkę w sam raz jak na pierwszy raz,wzięłam się do roboty.



Ramę musiałam umyć i oczyścić ze starego kitu.Przeszlifowałam całość papierem ściernym.Tam gdzie farba odchodziła pozostały większe odrapania,tak właśnie miało być ,wszystko zamierzone:)Na środek wykorzystałam kawałek drewnianej sklejki ze starego łóżka,która służyła mi za podkładkę do malowania i cięcia.Jakoś tak mi przypasowała,pomalowałam ją na kremowo,potem leciutko zielenią i przetarłam papierem.



Pomalowany środek,lekko zielonkawy,przetarty papierem ściernym.



Jak zobaczyłam ten motyw ćmy zakochałam się w nim i musiałam koniecznie wykorzystać.Pomyślałam nawet o namalowaniu go na ścianie,takich sporych rozmiarów,wyglądał by pięknie,ale w końcu umieściłam go w ramie.

Do tego wyciągnęłam stare drewniane rameczki z czeluści mojej szafy,przemalowałam na biel,potem pociągnęłam ciemną farbą i taki trochę schaby schic powstał.







Przepraszam za te podkreślenia,ale pisałam posta na raty w innej przegladarce i jakoś tak wyskoczyło,nie umiem tego zmienić.
Jak już tu jestem to wspomnę,że tydzień temu minął roczek mojego bloga i szybkimi krokami zbliżam się do setnego posta.Z tej okazji szykuję małe candy,moje pierwsze na blogspocie.Jeśli ktoś lubi takie zabawy to zaglądajcie,w setnym poście będę rozdawać różności.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie:)
P.S.dziś wyciągnęłam ze składu taty kolejną ramę,wielką tym razem,czekam na szlifierkę.

22 komentarze:

Penelopa pisze...

To mamy rzeczywiście podobny staż i dorobek postowy :)
Ciekawa jestem Twojego candy. Spodziewam się jakiegoś rarytasu. Czekam więc cierpliwie zachwycajc sie przepieknej urody motylami.

Ludkasz pisze...

motyle są zachwycające, pomysł z ramą okienną również:)

Flora pisze...

Your art is amazing!!! I adore your water color!!!
Blessings,flora

Javorkowo Aga Jaw pisze...

motyl cudny wyszedł . rama nawiązyje do poprzedniego stulecia. Gosiu ,
takie stare przerobione na nowe jest fajne np w mebelkach, płeczkach
większości się to podoba.Ucieszyła mnie wiadomość o candy

kiciula pisze...

wow, ale świetny pomysł, a te motyle rewelacja! efekt niesamowity!

violcio11 pisze...

Gratuluje rocznicy. Swietnie wykorzystalas ta stara ramke. Sciana prezentujesie bardzo ciekawie i strasznie mi sie podoba. Ciekawa jestem nastepnej ramy.

Jolinka pisze...

Niesamowite dekoracje, chylę czoło przed Twoim talentem...
Gratuluję serdecznie rocznicy blogowej, moja też się zbliża wielkim krokami:)

Jolanna pisze...

Cudnie , po prostu cudnie !!!!!!!
Niesamowicie to wygląda, bardzo mi się podoba. Gratuluję rocznicy i pisz, pisz i nas inspiruj !
Buziaki

Aga robie-bo-lubie pisze...

a ta Twoja rama. Ja też walczę, ale oczywiście zabrałam się od największej... I teraz skończyć nie mogę... Świetne te rysuneczki.

bestyjeczka pisze...

Ćmy to tez jeden z moich ulubionych motywów (oprócz ważek). Fantastyczna dekoracja, aż mam ochotę skopiować pomysł :-) Jesteś jak zawsze dla mnie inspiracją Małgosiu! I gratulacje z okazji 100! Czekam z niecierpliwością na słodycze, jak dziecko.

Kaprys pisze...

Wspaniały efekt końcowy, wtedy zapomina się o bólu rąk i palców o szlifowania i już nie kicha się z oparów kurzu ...
Pomysł fantastyczny !!!
Pozdrawiam Aga

Idunia pisze...

jako iż jestem kobietą czynu - zobaczyłam twoją cudną pracę i od razu wyszłam na ogród, gdzie stoi stara rama okienna ze szkłem. Oczywiście pójście do garażu po rękawiczki nie wchodziło w grę- natchnienie i wena mnie pchały do natychmiastowej pracy. Powiem tak - jak ma zbroczona krwią dłoń nieco dojdzie do siebie wyczaruję też podobne cudo. Dzięki za inspirację:)

Anonimowy pisze...

napisalam sie,napisalam i co??? cos tu szwankuje haha , no trudno musze skrobac jeszcze raz :) pomysl swietny,kiedys widzialam rame okienna oszklona wykozystana jako polke nad piecem kuchennym ,swietnie to wygladalo

Peninia / Gosia pisze...

Po prostu zachwyciła mnie...Cudo!!!

Boża Siłaczka pisze...

Kochani dziękuję za tak miłe komentarze!No trochę się tylko zmartwiłam zakrwawioną ręką Iduni! Cieszy mnie,że was zainspirowałam,ale nie chcę tego robić kosztem waszego zdrowia:))
Dziękuję wam bardzo!!

lejdik pisze...

Szczęka opada!!!Po prostu!:))
Gosiu, czy mówiłam Ci już, że Twój talent jest wielki??jeśli tak, to przepraszam, że się powtarzam, ale nie umiem znaleźć słów żeby wyrazić swój zachwyt.
ps w candy to ja chcę wygrać;):D:D

MariaPar pisze...

Mam całe stare okno. Chcę zrobić nibyokno, w sielskim stylu z malowaną pelargonią i starym kotem na parapecie. Powieszę je w "przycupie" (to takie nasze miejsce w ludowym klimacie na lato)

Boża Siłaczka pisze...

Lejdik-dzięki! W candy możesz próbować,jak najbardziej,ale wygranej niestety gwarantować nie mogę.
Maria Par-Twój pomysł jest bardzo obiecujący,czekam na efekty!

Magiczna prezystań... pisze...

Piękny obraz powstał!!!!SUPER POMYSŁ chyba też go kiedyś wykorzystam:) Pozdrawiamy:)

Atena pisze...

Czarodziejka z Ciebie, jestem pod wrazeniem ramek, i ciekawa jestem co wyczarujesz z kolejnej.
Bede do Ciebie zagladac.
Pozdrawiam.

Anna pisze...

kiedyś nie lubiłam motywów ćmy - wyglądały dla mnie upiornie... ale w Twoim wydaniu prezentują się prześlicznie... zarówno ramki, jak i prześliczne motyle do pozazdroszczenia :))
już dawno podczytuję Twojego bloga, podglądam Twoje prace i bardzo, ale to bardzo zazdroszczę Ci talentu :)))
pozdrawiam :)))

shabby chic mon monde pisze...

Świetny pomysł na wykorzystanie starej ramy okiennej.Będę zagladac do ciebie częściej.